Tietoa meistä

Jyväskylä Miniature Gaming Ry:n tarina alkoi muotoutua kesällä 2017. Tuolloin muutama harrasteaktiivi oli jo pitemmän aikaan ollut omalla vuokrasopimuksellaan pyörittämässä pelitilaa miniatyyripeleille. Tilalle haluttiin jaettua vastuuta ja organisoitua toimintaa pelitilan pyörittämisestä sekä tapahtumien järjestämisestä. Idean ja sopivien aktiivien löydyttyä rekisteröitiin saman vuoden syksyllä JMG ry viralliseksi yhdistykseksi. Toimintaan saatiin heti alussa mukaan myös Jyväskylän paikallinen pelikauppa - Fantasiapelit ja seuraavan vuoden aikan myös paikallinen Taidetarvike Artlo (ent. Flytkman).

Pelitila oli aluksi käytössä lähinnä Warhammer 40k-turnausten järjestämisessä, mutta toiminnan laajentuessa, löysimme keskuudestamme tapahtumajärjestäjiä muihinkin peleihin (9th Age, Kings of War, Warmachines & Hordes yms). 2018 loimme jäsenten käyttöön oman Discord palvelimen, jonka käyttöä laajennettiin julkiseksi alueen figupelaajille tarkoituksi palvelimeksi 2019. 2019 aloitimme myös kuukausittaiset pelipäivät "bunkkerissamme", joiden tarkoituksena oli helpottaa tiloihin tutustumista sekä kootaa harrastajia tutustumaan toisiinsa.

2019-2020 taitteessa yhdistykseemme kuului jo yli 90 miniatyyriharrastajaa  sekä muutamia kannattajajäseniä.

Pandemia aika toi haasteita yhdessä harrastamiselle, mutta ei tyrehdyttänyt täysin toimintaamme. Sen sijaan, vuoden 2021 alkuun mennessä, riveihimme oli löytynyt uusia jäseniä niin vanhojen kuin uusienkin harrastajien joukosta kasvattaen jäsenmäärän jo 130 jäseneen.

Jäseneksi

Jäseneksi liittyminen takaa sinulle yhdistyksen tarjoamat jäsenedut. Lisäksi pääset osallistumaan erikseen järjestettäviin pelipäiviin yhdistyksen toimitiloissa ja saat halutessasi sähköpostin ja somekanavien välityksellä tiedot tapahtumista ja muista Jyväskylän miniatyyripeliskenen kuulumisista.

Yhdistyksen jäsenyys maksaa jäsenilleen 10€/vuosi. Hakemuksen täyttämisen jälkeen lähetämme sinulle maksutiedot kuluvan vuoden jäsenmaksun maksamisesta. Huomioithan, että lasku lähetetään yhdistysavaimen sähköpostiosoitteesta ja jotkin sähköpostisuodattimet voivat luulla sitä roskapostiksi.

Yhdistyksellä on käytössään oma pelitila, jota pääset käyttämään erillisellä kuukausittaisella käyttömaksulla. Kerättävillä käyttömaksuilla mahdollistetaan pelitilan vuokran ja juoksevien kulujen maksaminen. Mikäli haluat saada käyttöoikeuden tiloihin, ole yhteydessä yhdistyksen hallitukseen jäsenhakemuksesi hyväksymisen jälkeen.

Täyttämällä ja lähettämällä liittymislomakkeen hyväksyt yhdistyksen säännöt. Ajantasainen rekisteriseloste. Yhdistys ei luovuta jäsentensä yhteystietoja kolmansille osapuolille.

Vastaamme jäsenhakemuksiin viikon sisällä sähköpostilla jäsenmaksulaskun kanssa. Maksetun jäsenmaksun näkyessä yhdistyksen tilillä saat viestin jäsenyyden voimaantulosta.

Yhdistyksen jäsenillä ei ole ikärajaa, mutta alaikäisen jäsenen osalta tarvitaan huoltajan suostumus.

Jäsenedut

• Alennus yhdistyksen järjestämien tapahtumien osallistumismaksusta (esim. figupeliturnaukset)
  • 15 % alennus normaalihintaisista miniatyyripelituotteista Fantasiapelit Jyväskylän liikkeessä (esitä kassalla sähköinen jäsenkorttisi )
  • 10 % alennus normaalihintaisista tuotteista Taidetarvike Artlo Oy liikkeessä (esitä kassalla sähköinen jäsenkorttisi )
  • 10% alennus Ravintola Huuvan maistuvista annoksista

Yhdistyksen hallitus neuvottelee tarvittaessa uusista jäseneduista alan toimijoiden kanssa. Mikäli sinulla on idea, toive tai hyvä vinkki uudeksi jäseneduksi ota yhteyttä yhdistyksen hallitukseen.